Cum sa impachetezi rapid cand te grabesti sa te muti?
Majoritatea oamenilor incearca sa isi planifice mutarea cu mult timp inainte. Cu toate acestea, viata poate schimba planurile si este posibil sa apara situatii in care mutarea sa se faca in graba. Cum se pot asigura cei aflati intr-o astfel situatie ca totul va decurge fara probleme? In continuare sunt prezentate cateva sfaturi.
Nu trebuie omis nimic
Chiar daca trebuie sa se mute cat mai repede posibil, ar trebui sa se acorde un timp pentru a face o lista cu lucrurile care trebuie facute. In acest fel, se poate bifa ceea ce a fost facut pe parcurs, fiind mai usor de observat ce mai ramane de facut.
In plus, nu trebuie sa se uite nici aspectele legate de contracte: cel de energie electrica, contractul de gaz, pachetul de internet si contractul de apa. De asemenea, va trebui planificat modul in care va avea loc mutare.
Exista doua modalitati prin care se poate finaliza relocarea, fie pe cont propriu, caz in care va fi nevoie de inchirierea unui camion si contactarea prietenilor pentru ajutor, caz in care nu pot fi disponibili in scurt timp, sau mutarea se poate face cu ajutorul unei firme specializate.
Cu toate acestea, trebuie stiut ca, daca mutarea are loc vara, posibilitatile de a se gasi o firma cat mai rapid vor fi reduse, deoarece aceasta este perioada cea mai populara. Totusi, aceasta solutie va economisi timp, deoarece un transportator profesionist se poate ocupa de impachetarea, demontarea si reasamblarea mobilei.
Este totul pregatit?
Odata stabilite detaliile mutarii, este momentul in care trebuie sa se verifice daca nu s-a uitat ceva. Exista multe etape administrative de parcurs.
Noul abonament de electricitate este semnat? Atunci mutarea in noua locuinta poate avea loc. Nu trebuie uitat insa se se anunte proprietarul – in cazul unei locuinte inchiriate – noua locuinta ar trebui asigurata, corespondenta, transferata, abonamentele care nu mai sunt folositoare, anulate, iar copiii, mutati la o noua scoala.
De asemenea, trebuie schimbata adresa la toate contractele si documentele, mai ales cele de identificare, precum si anuntarea diferitelor autoritati de schimbarea care a avut loc, cum ar fi fiscul sau banca.
Cand se impacheteaza, lucrurile esentiale – produsele de igiena, actele de identitate, produsele de curatenie pentru noua locuinta – trebuie lasate la indemana.